Disco Matatu - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Liesbeth Beg - WaarBenJij.nu Disco Matatu - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Liesbeth Beg - WaarBenJij.nu

Disco Matatu

Door: Liesbeth

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

23 Januari 2014 | Kenia, Nairobi

Van Kui moest ik deze week meelopen met Anitah, om te leren over Social Media. Goh, interessant zeg. Maar prima, dat is goed. Nu is het zo dat Anitah tot woensdag volgende week vrij heeft genomen. Als gevolg dat ik hier nu alleen zit: op Facebook met een computer uit het jaar 0. Een paar foto’s uploaden zou zo maar is de hele ochtend kunnen duren. Maak kennis met de Afrikaanse computer.
Ik besluit om te gaan werken met Excel, waar ik eigenlijk heel weinig van af weet. Ik volg een cursus op youtube en kan na een half uur precies doen met het programma wat ik wil. Ik kan zeggen dat ik vandaag heb geleerd te werken met Excel hahaha.

Vandaag geeft Sara les aan de doven en slechthorende mensen. De trainer die het normaal doet heet James. Hij vraagt of we ’s middags meegaan naar de sloppenwijk omdat een dansgroep is die graag zijn mening wil horen. We gaan mee, in de matatu. Het gebouw waar we aankomen lijkt is oud en er liggen allemaal oude spullen binnen. Maar de mensen zijn blij dat ze die spullen hebben, het lijkt wel een soort buurthuis. James vertelt dat als er audities zijn bij Sarakasi de dansers en dan heen gaan, het lijkt wel een soort eerste stap. Sarakasi is de tweede stap. De derde stap zou misschien wel de wijde wereld kunnen zijn.

Op de terugweg gaan we in een veel grotere bus. Het lijkt wel een beetje de Qbus waar we ooit met de korfbal mee zijn geweest. Er draait keiharde muziek, overal kleuren en posters: dit heb ik echt nog nooit gezien. Ik zal wat foto’s toevoegen haha.

We gaan wat eten in de binnenstad. Een enorm gezond en groen restaurant. Ik neem de ‘blood’ iets heet, iets roods met bietjes enzo.. klinkt enorm ranzig, dat was het ook, maar het is denk ik goed voor deze niet-vleesetende dame. Ze hebben zelfs iets met soja! Dat neem ik ook. Ik eet niet alles op maar krijg gelukkig een doggie-bag haha!

Zojuist 4 min meegedaan aan een workshop hiphop (voor gevorderden)… misschien maar even eerst wat andere lesjes meedoen voordat ik hieraan mee kan doen. Morgen ga ik opnieuw naar de sloppenwijken met het ‘outreach project’. Daarover morgen meer!

Slaap lekker allemaal!

  • 23 Januari 2014 - 20:16

    Pa En Ma:

    heb de video gezien wel lachen maar was nog geen spits. Dat lijkt mij nog veel leuker. Hier gaat alles goed Ma vandaag Fysio geweest en flink aan de bak geweest. Moren naar Ries en Tini gaan wij eten. Ries is vandaag jarig
    Groeten met sproeten.

  • 23 Januari 2014 - 20:19

    Lisa:

    Hee Lies!
    Wat is die bus ontzettend gaaf! Altijd leuk je verhalen. Ben druk bezig met mijn eerste deel van mijn scripte, dus even wat anders lezen is zeer prettig haha! Ik ga trouwens stagelopen op de Schakel, heerlijk 2 straten verderop (wel even wat anders dan Rijswijk)!
    Ik zie al een echte hiphopper in jou hoor. Komt vast wel goed, haha.

    Slaap lekker alvast! Wij moeten straks nog trainen ;) Liefs, Lies

  • 23 Januari 2014 - 21:25

    Peter:

    Hoi Lies,

    Blijft leuk hoor je verhalen te lezen en zo je ervaringen een beetje mee te maken!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liesbeth

Actief sinds 07 Dec. 2013
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 28277

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 20 Maart 2014

Mijn eerste reis: Kenia, Nairobi, Sarakasi Trust

Landen bezocht: