Stubborn - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Liesbeth Beg - WaarBenJij.nu Stubborn - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Liesbeth Beg - WaarBenJij.nu

Stubborn

Door: Liesbeth

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

22 Januari 2014 | Kenia, Nairobi

Vanmorgen heb ik eigenlijk mijzelf voor het eerst echt nuttig gevoeld. Ik heb de hele dag gewerkt aan de Cirque du Soleil opdracht en het is leuk om dat te doen. Het voelt als een opdracht voor school, alleen nu is het echt. Ik heb ook met Marion nog over deze opdracht gesproken, we moeten snel gaan handelen voor het te laat is. ’s Middags gaven de acrobaten een show aan de vrouw uit Naivasha. Ze kiest de acrobaten die ze graag wil hebben voor de show die in haar tuin plaats gaat vinden. Ik verbaas me nog steeds over hoe goed ze zijn.

Om vier uur sluit ik de boel af en ga met Sara opnieuw naar de binnenstad. Dit keer gaat Alice (een vriendin van Joseph) met ons mee. Ze vertelt ons wat plekken, waaronder de bioscoop en een grote supermarkt. Ze is erg aardig, en een hele leuke meid. Ze vraagt me of ik nog leuke mannen in Nederland weet… Dus mannen kom maar op! Haha. Ze is echt heel leuk, jammer dat zij nooit echt geld zal hebben om in Nederland op bezoek te komen.

’s Avonds eet ik met Sara in het appartement. Sinds zij er is eet ik eigenlijk veel beter en vooral meer. Het is nu veel gezelliger.

Sara is een danser uit Noorwegen die een tijd in New York heeft gewoond. Van haar Engels kan ik nog wel wat leren. Ze is erg professioneel en verdiend daadwerkelijk haar geld met het lesgeven en dansen. Ze vind de Kenianen hier niet erg indrukwekkend. Volgens haar moeten ze gewoon Afrikaanse dans doen en geen dingen proberen: de leraren weten ten slotte ook niet beter. Maar naar Afrikaanse dans is nu eenmaal geen vraag in Kenia. Hier draait het om videoclips en om een soort halve hiphop. Sara wil graag lesgeven en de dansers wat leren, maar het lijkt wel alsof Edu te koppig is om daar aan toe te geven. Misschien niet eens zo gek.. Hij is de beste choreograaf van oost Afrika, en dan komt er ineens een wijffie uit Noorwegen die het allemaal wel even gaat vertellen. Aan de andere kant kan hij er misschien ook wel wat van leren.

We gaan nog even een (illegale) film kijken en dan slapen. De tijd gaat eigenlijk best wel snel zo. Het is nu 22 januari en ik ben hier al twee en halve week! Ik hoop dat de mensen uit Noorwegen die woensdag komen net zo gezellig zijn als Sara. Omdat ze met zijn tweeën zijn hoop ik dat ze open staan voor een lonely dutchie haha.

Liefs! Lies

  • 22 Januari 2014 - 20:14

    Pa:

    Ik denk dat die 2 openstaan daar jij al drie weken rondhuppelt daar in Nairobi. Zij kunnen van jou de weg leren in de omgeving. Jij hebt al contacten binnen de trust. Dat komt wel goed. Blij dat je je nuttig voelt. En o ja die contacten CduSol zijn misschien nuttige contacten. Doei en dikke kus

  • 22 Januari 2014 - 20:25

    Hanneke Van Den Dop:

    Ik kan mij voorstellen dat Edu zich niet de les laat lezen. Zou ik ook hebben. Ik hoop dat je project met CdS gaat lukken, dat zou een enorm resultaat voor je zijn met veel voldoening.
    Ik denk net als jouw pa dat het wel goed komt met jou en de nieuwkomers. Wordt alleen maar steeds gezellige. Liefs, Han

  • 22 Januari 2014 - 21:03

    Suusie:

    Hey Snoes! Vandaag al genoeg ge-whatsapped, maar nog effe een berichie. Leuk dat je even je ding kan doen met dat Cirque du Soleil; misschien zal dit leiden tot de nodige inspiratie voor een baan in de toekomst?! Beetje regelen, beetje verzinnen, creatief zijn, business lady: kortom: LIESIE!! Hehe, nee hoor meid, leuk. De tijd is zo om. Ik heb net effe boodschappen gedaan en natuurlijk heb ik weer een aanbieding meegenomen: twee flessen Ariel voor de prijs van 1.... nu realiseer ik me dat ik beide flessen natuurlijk nooit op ga maken (tenzij ik de was van de Zaadmeesters ook ga doen). Hehe, nou goed, je kast staat vol als je terug komt.

    Maak er wat moois van,

    xxx Suus

  • 22 Januari 2014 - 22:47

    Tante Jor:

    Goedemorgen Lieve Lies
    Weer lekker gezongen men Jo en ook Piet nog heel even gezien, had weer lekker gegeten haha, maar jij gelukkig ook. Goed voor jezelf zorgen hoor!
    Misschien moet jij eerst gaan dansen voordat Edu haar wil geloven! Genoeg geoefend hier in huis met de meiden haha.
    Fijn dat je nu echt wat kan doen! succes vandaag xxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liesbeth

Actief sinds 07 Dec. 2013
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 28253

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 20 Maart 2014

Mijn eerste reis: Kenia, Nairobi, Sarakasi Trust

Landen bezocht: