Illegal - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Liesbeth Beg - WaarBenJij.nu Illegal - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Liesbeth Beg - WaarBenJij.nu

Illegal

Door: Liesbeth

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

21 Januari 2014 | Kenia, Nairobi

Vanmorgen was ik meer dan stipt om negen uur in het kantoortje. Sterker nog, ik was er half negen omdat ik heel erg vroeg wakker werd. Om half tien kwam de rest binnen. Ik moest blijkbaar het schema naar Kui sturen en zij zou hem verder invullen. Wat een vaag gedoe hier zeg, man. Ik mis de duidelijkheid van Nederland nu wel een beetje. Maar goed, toen ik haar ging vertellen dat ik duidelijkheid nodig had, kwam ze eerst weer met een verhaal over dat het zo met alle stagaires gaat etc.etc. Een uur later kwam ze weer om het opnieuw te bespreken. Ik heb duidelijk gemaakt dat ik geen zin heb om te niksen en te wachten totdat de dag om is, dan kan ik hier wel wat leukers gaan doen. Ze gaf toe dat als er niks te doen is dat ik maar gewoon rond moest gaan kijken in het gebouw, bij de dansers en de acrobaten. Dank u wel. Dat wilde ik misschien wel horen, even weg van dat kantoortje.

Ik heb een mail gemaakt voor Kenya Airways, om daar misschien in het boekje iets over Sarakasi te publiceren. Daarnaast heb ik me verdiept in het Cirque du Soleil project. Sarakasi krijgt drie data in Amsterdam waarop ze aantal kaarten kunnen verkopen. Het geld dat er mee verdiend wordt gaat rechtstreeks naar een project binnen Sarakasi, uiteraard ook met acrobatiek. Hierover later meer denk ik. De voorstellingen zijn eind maart dus ik denk dat ik misschien zelf ook wel ga. Cirque du Soleil moet je toch eens gezien hebben. Bovendien is het nog voor het goede doel ook!

Om half vier vraag ik aan Anitah of het goed is dat ik ga. Ik ga met Sara met de matatu naar de binnenstad. Je merkt meteen dat het een stuk drukker is. Overal mensen en kleine winkeltjes. We besluiten dat we een paar illegale dvd’s gaan kopen, die koop je hier op iedere hoek van de straat voor maar 40 shilling. Het is mega druk en een enorme chaos in de dvd
shop waar wij komen. De mapjes liggen overal verspreid en er zijn enorm veel mensen in de winkel. Blijkbaar is het heel populair. We kopen drie films. Eén van de films is niet op voorraad, maar als we even vijf minuten wachten dan krijgen we hem alsnog: de dvd wordt ter plekke gebrand. We dwalen wat rond maar krijgen al snel het gevoel dat het tijd wordt om naar het appartement te gaan. De matatu terug is ineens vier keer zo duur en we worden niet eens voor Sarakasi gedropt. Het is duidelijk dat we in de maling werden genomen. Gelukkig herken ik de weg en kunnen we het laatste stuk lopen.

’s Avonds eten we bij Sawa Sawa (wat betekent: alles goed alles goed) naast de Dome. Ik eet tilapia (alweer!) met rijst en wat tomatensausachtige dingen. Tot slot kijken we nog even bij de hiphop. Ik ga zo lekker douchen en dan is het tijd voor de film avond haha. Het is erg gezellig dat er nog iemand is. Als Sara weggaat dan komen er twee andere meiden uit Noorwegen. Dus dat is eigenlijk ook best wel gezellig (hoop ik!).

Fijne avond allemaal! X

P.S. Ik vind het altijd leuk om jullie reacties te lezen. Wat jullie zoal gedaan hebben etc. Keep on posting please! 

  • 21 Januari 2014 - 19:28

    Hanneke Van Den Dop:

    Hoi lieve Lies, je lijkt Eric wel, die koopt ook altijd massa's van die illegale dvd's in Afrika. Ze doen het niet allemaal overigens en ik vind ze ook niet altijd even leuk. Eric zit nu in Mali met Willy. Waar ga je naar de film? Wij zijn toen een paar maal in Westgate gegaan, 3D bioscoop, maar die is nu met de aanslag einde vorig jaar verwoest.
    Ben je al bij de giraffenopvang geweest? Is relatief wel wat duur voor minder spectakel dan de olifanten maar het blijft toch gaaf om die lange tong over je heen te laten gaan. En het is voor een goed doel. Jij hoort graag van ons maar wij zijn ook altijd nieuwsgierig naar jouw nieuwe avonturen.
    Ik kan mij wel voorstellen dat je wat meer structuur in je stage wilt. Ik zou het zelf bijzonder vervelend vinden dat ik alles zelf uit zou moeten zoeken, maar dat is nu wel een beetje Afrika.
    Kus van Hanneke

  • 21 Januari 2014 - 19:45

    Tant Jor:

    heee lieve meid
    Het is niet een beetje Afrika, maar heel errug! Je doet lekker je ding, daarnaast lekker je eigen plan trekken, lijkt niet zo slecht. Gezellig met Sara erbij, durf je ook wat meer te ondernemen. Moet zij geen speciale dingen doen, of zoekt ze het ook een beetje zelf uit?
    Gister lekker wraps met de Bergjes gegeten, was weer een gezellig middagje met Jo.
    Lekker films kijken, ik hoop dat ze goed gebrand zijn want je bent in Afrika haha!
    Fijne avond en we horen weer van je, gezellig! xxxxx

  • 21 Januari 2014 - 21:13

    Ria:

    he lieve Lies,

    Vandaag gewerkt aan het hospital project!
    Mijn 1e patient is een buitenlandse dame die weinig nederlands spreekt, gisteren van de tap gevallen en had daarbij pijn op de borst. Mw was al eens gedotterd, klacjten kwamen nu niet van het hart, een longembolie had ze ook niet. Blijft de vraag waarom is ze van de trap gevallen? Met alle blauwe plekken mocht ze weer naar huis.
    Mijn 2e patient kwam uit het asielzoekerscentrum, sprak geen nederlands, maar had een vriend bij zich die het al een beetje kon! Hij had een ritemstoornissen, met wat medicijnen was het snel weer genormaliseerd. Misschien is heimwee wel het grootste probleem.
    Patient 3 was een klein vrouwtje uit Lunteren, met reuma en al maanden moe, kon niets meer, wel plat praoten oftewel Veluws dialect. Zij blijkt hartfalen te hebben. Wordt opgenomen en krijgt medicijnen via de infuuspomp.
    Af en toe lijkt het wel Afrika in Nederland. Met het grote verschil dat ik mopper op mijn trage computer en de vele muisklikken. Mensen liggen in een mooi schoon bed en kunnen eten bestellen vanaf de menukaart.
    Toch wordt ook hier door de familie (stiekum) iets meegenomen. Blijven allemaal gewoon mensen!!!

    Liefs, Ria en de groeten van Rob

  • 21 Januari 2014 - 23:13

    Joachim Marijn En Melle :

    wij volgen je ook nog steeds hoor!
    Melle past z'n koeiensokken nu en zit elke keer gek naar die vlekken te kijken! Haha

  • 22 Januari 2014 - 10:20

    Tini En Ries:

    Het valt niet mee om het geduld op te brengen van een Afrikaan-:)
    maar zo te lezen sla je je er goed doorheen.

    LG Tini en Ries

  • 01 Februari 2014 - 22:03

    Susan De Visser:

    Hoi lieve Lies wat een mooi en avontuurlijk leventje heb je daar. Elke avond is weer de verrassing wat de volgende dag brengen zal. Soms valt het cultuurverschil niet helemaal mee,!Maar jij staat je mannetje wel!, Geniet van al het moois. Jouw verhalen blijven me boeien!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liesbeth

Actief sinds 07 Dec. 2013
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 28275

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 20 Maart 2014

Mijn eerste reis: Kenia, Nairobi, Sarakasi Trust

Landen bezocht: