Boys will be boys. - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Liesbeth Beg - WaarBenJij.nu Boys will be boys. - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Liesbeth Beg - WaarBenJij.nu

Boys will be boys.

Door: Liesbeth

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

15 Januari 2014 | Kenia, Nairobi

Vandaag een beetje uitgeslapen: ik word hier standaard om half acht wakker. Ik kan wel zeggen dat ik weer helemaal opgeknapt ben. Op kantoor heb ik Anitah geholpen met wat dingen op Facebook. ’s Middags vertrok zij voor één of andere meeting. Ik kon lekker rondhangen en kijken bij de wat-lossere-mensen. Ik ben er gewoon achter gekomen dat Anitah een heel serieus type is. Misschien moet ik dat maar accepteren en hopen dat ik niet 24/7 met haar op een kantoor hoef te zitten!

’s Middags heb ik wat rondgehangen bij Joseph (de DJ). Beetje praten over niks, gewoon gezellig. Toen kwam Oskar langs (die jongen die ook mee was met de videoclip, die ‘yo bro’ van de foto). Hij vroeg mij of ik bij hem kwam eten. Ik heb mij voorgenomen om op bijna alles ja te antwoorden (als het goede en leuke mensen zijn die dingen vragen), zo maak je tenminste wat dingen mee.

Beneden zou hij op me wachten. Hij woont in dezelfde straat en toch was hij met de auto. Ik weet niet wat ik had verwacht maar het was best wel interessant. THij woont samen met zijn kleine broertje (Roy) in een kamer die nog net iets kleiner is als mijn kamer in de Diefsteeg. Toen ik binnen kwam was het duidelijk dat Roy nog even snel aan het opruimen was haha. Boys will be boys. Er lagen twee matrassen op de grond (slaapkamer + eetkamer + weet-ik-veel-wat-voor-een-kamers-wij-allemaal-hebben), en stond zo’n campinggas fles (keuken!) en er was een douche/toilet (spreekt voorzich). ‘Just sit here this is our livingroom as well’. Opvallend was dat er wel een dikke flatscreen tv stond. Oskar verdiend best wel goed bij Sarakasi, voor Keniaanse begrippen. We keken een slechte B-film (met chinese ondertiteling?), die hij waarschijnlijk ergens op straat had gekocht. Roy, zijn jongere broertje, moest koken. Hij maakte ‘ugali’ (dat spul waar ik het al eerder over had). Ik moet zeggen, dat smaakte eigenlijk wel heel erg goed. Beter dan de ‘ugali’ die ik had gegeten in een soort van restaurant! Het was gezellig en ik vroeg hem een aantal keer of hij me wel weer terug zou brengen (ik ga hier echt niet in het donker over straat!). We keken na het eten nog een aflevering van ‘So you think you can dance America’ (die hij waarschijnlijk ook op straat had gekocht). Deze jongens staan om zes uur ’s ochtends op om te gaan trainen, eerst hardlopen daarna twee uur core stability en dan dansen. Om vijf uur zijn ze klaar en gaan ze naar huis om vervolgens opnieuw naar dans te gaan kijken. Ze zijn goed, ze zijn gedreven en fanatiek: deze mensen verdienen een groter podium en een beter bestaan.

Ik heb gevraagd of ze van de week, misschien morgen, bij mij komen eten. Sommige van jullie weten hoe goed mijn kookkunsten zijn (spagettisoep, aangebrande slavinken). Anderen weten dat dus nu ook. Misschien maar iets makkelijks proberen te maken haha.

Morgen bespreek ik met Marion mijn stage periode. Ik ben benieuwd!

Slaap lekker allemaal!

Lies

P.S. Maandag komt er waarschijnlijk iemand uit Noorwegen voor een week. That would be nice! Dan is het tenminste niet zo stil meer in het appartement!

  • 15 Januari 2014 - 21:48

    Pa:

    Ik neem aan dat je de mannen uitgelegd hoe je in een kleine kamer een bed kan maken. Zou inderdaad leuk zijn als er iemand bij komt, dan kan het gezelliger worden. Fijn dat het gerommel in je lijf over is. Dikke kus ook van ma

  • 15 Januari 2014 - 22:13

    Ria:

    He lieve Liesbeth,

    Gelukkig weer beter! Ook kleine belevenissen maken het leven boeiend!
    Met je pa en ma gisteren koffie en hete chocolademelk gedronken in de Bosbeek! Nivonhuis in BEnnekom!

  • 15 Januari 2014 - 22:54

    Tante Jor Poppesnor:

    Hallo liesie
    Net terug van de zang met je mam. Was wee gezellig. veel oude nummers dus Jo kon lekker meezingen.
    Gezellig zo'n bijkom dagje en avond met de boys. Hoe zat het nou met het circus s? Daar horen we nog wel van. Weer een gezellig dagje gewenst, want het is ws ochtend als je dit weer leest.
    xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liesbeth

Actief sinds 07 Dec. 2013
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 28269

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 20 Maart 2014

Mijn eerste reis: Kenia, Nairobi, Sarakasi Trust

Landen bezocht: