Sick - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Liesbeth Beg - WaarBenJij.nu Sick - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Liesbeth Beg - WaarBenJij.nu

Sick

Door: Liesbeth

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

14 Januari 2014 | Kenia, Nairobi

Gisterennacht was een vervelende nacht. Vanaf 01:00 ’s nachts t/m 04:30 ben ik naar de wc gerend. Van boven en van onder kwam alles eruit. Blijkbaar moest ik even helemaal leeg. Vandaag voor het eerst weer een boterhammetje gegeten (droog, wit) en vanavond een stukje brocolli. Gelukkig gaat het nu wel weer, morgen kan ik weer normaal doen.

Gisteren hoorde we dat Laura terug wilde komen van de safari. Ze voelde zich alleen, spreekt de taal niet goed. Ik snapte wel hoe ze zich zou voelen, zo voelde ik mij ook toen op schiphol. Hopelijk gaat dat gevoel wel weg bij haar, anders duren haar drie weken heel erg lang. Terwijl mijn eerste anderhalve week ineens voorbij vliegen!

Ondanks dat ben ik vanmiddag wel mee naar de Dome gegaan. Ik heb wat klusjes gedaan voor Anitah (waarmee ik op kantoor zit) en voelde me een echte stagaire. Ik had gewoon het gevoel dat ik dingen moest doen waar zij geen zin in had. Op een gegeven moment zat ze met haar vriendin aan de telefoon, een soort dokter LOVE te spelen: ‘Yeah, just let him. Don’t text him, don’t sms him. He’ll come back to you’. Please, ik was echt pissig. Maar goed, ik bedacht me constant: ik ben een stagaire en ik heb twee droge witte boterhammen gegeten. Verder was iedereen heel aardig tegen me en vroeg me waar ik gisteren was. Dat is wel fijn om te horen, blijkbaar vinden ze dat ik er ook al een beetje bij hoor.

Vanavond toch meegegaan met Marion, gewoon voor de zekerheid. Dan zijn er tenminste mensen om mij heen. Het was erg gezellig hier vanavond.

Om toch even de andere kant van Afrika te belichten, speciaal voor Peter, vertelde Marion mij vanavond een erg eng verhaal. Vier van de acrobaten wonen samen in een huisje (in de sloppenwijk). Hun buurman verdacht hen ervan vreemd te gaan met zijn vrouw. Dit verhaal was natuurlijk niet waar, ze hebben hooguit een keer met haar gesproken omdat zij een pan wilde lenen. ’s Nachts werden de acrobaten wakker omdat er keihard op de deur werd gebonkt. Met zijn vieren moesten zij letterlijk de deur tegenhouden of het enge geval was naar binnen gekomen. Het enge geluid verplaatste zich naar een huisje verderop. De volgende ochtend blijkt dat er een buurman verderop is vermoord. En de enge buurman, die hen er van verdacht vreemd te gaan met zijn vrouw, zegt letterlijk tegen een groep grote mannen: ‘You murdered the wrong men’. De mannen zijn vanmorgen meteen naar Marion gekomen met dit verhaal. Zij heeft hen geld gegeven om onmiddellijk te verhuizen. Deze verhalen komen wekelijks voor. Marion geeft een groot deel van haar salaris weg om dit soort gevallen te helpen. Helaas kan je niet voor heel Kenia wat betekenen.

Morgen weer fris, fruitig en fit er tegenaan! Er staat een leuke opdracht op mij te wachten van de week betreft Cirque du Soleil. Zijn daar misschien fans van?

Slaap lekker allemaal! Liefs Lies

  • 14 Januari 2014 - 21:09

    Hanneke:

    Ja, dat kan ook! Ik hoorde al van Willy dat je voor een paar centen iemand in kan huren om een moord te plegen. Beter niet aan denken. Ik ben in ieder geval blij dat het weer wat beter met je gaat. Liefs van Han

  • 14 Januari 2014 - 21:13

    Iris:

    Hee loes!

    Fijn dat je al die zooi kwijt bent ;-)
    Je bent lekker aan de slag zo te lezen! En dat ze missen na een dagje ziek zijn is niet zo raar.... Ik zei toch geef ze een beetje Lies en alles komt goed ;-)
    Cirque du Soleil.... Dan zie ik altijd van die acrobaten in van die doeken zwevend voor me... Maar ik ben wel heel benieuwd wat ze allemaal gaan doen!

    Ik lees het graag van je....
    Veel plezier drol! Xxxxxxxxxx

  • 14 Januari 2014 - 21:29

    Tant Jor Poopesnor:

    Fijn weer van je te horen (of hadden we al contact vandaag haha). We moeten een beetje weten wat je daar doet hoor, liefst van uur tot uur!
    Nare verhalen hoor, zeker als je de mensen kent.
    Morgen weer gezond op en een hele fijne dag, ben benieuwd naar je opdracht!
    xxxxxx Welterust

  • 14 Januari 2014 - 22:14

    Peter:

    Hoi Lies,
    Hoop dat je weer opgeknapt bent en dt lastige virussen hebt uitgepoept. Kun je er weer tegenaan. Je lekker ergeren omdat je de jongste bediende bent! Het leven is soms hard...
    Komt wel goed met je daar, let maar op. Als je daar straks vertrekt ben je de chef!

  • 14 Januari 2014 - 22:27

    Jacqueline Bakker:

    Hoi Lies,

    Hè bah, maar ja dat hoort er bij in een vreemd land....de meesten hebben hier last van als ze naar het buitenland op vakantie gaan....standaard gaf ik ze altijd Immodium mee, haha.....
    Veel drinken is op dit moment erg belangrijk!!! De rest komt vanzelf wel weer.
    Enne...Cirque du Soleil....we zijn er 1x geweest en vond het erg indrukwekkend!! Nou morgen gezond weer op;)

    Knuffel

  • 15 Januari 2014 - 10:09

    Tini En Ries:

    Fijn dat het weer een beetje gaat. Rustig blijven eten en niet te veel, dan komt het goed. je moet toch altijd blijven oppassen met dat eten.

    LG
    10 en Ries

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liesbeth

Actief sinds 07 Dec. 2013
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 28276

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 20 Maart 2014

Mijn eerste reis: Kenia, Nairobi, Sarakasi Trust

Landen bezocht: