Masai market - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Liesbeth Beg - WaarBenJij.nu Masai market - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Liesbeth Beg - WaarBenJij.nu

Masai market

Door: Liesbeth

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

11 Januari 2014 | Kenia, Nairobi

Vandaag was een hele gezellig dag. Samen met Robbert (de broer van Rudy) en Anne (zijn vrouw) en Laura zijn we naar de Masaimarkt gegaan. Ik kon het niet laten om al dingen te kopen. Robbert vroeg of ik wel kilo’s mee naar huis kon nemen. Ik zei hem dat ik drie kilo over had gelaten om wat spullen te kopen. Wat blijkt, ik had hier twee maal 23 kilo heen kunnen nemen en ik heb maar een maal 23 kilo meegenomen! Ik ga dus een dikke koffer vol met souvenirs meenemen als ik naar huis kom: hell yeah! Haha.

Ik vond iets leuks voor mijn broer (still a surprise) en de man zei dat ik er 2500 shilling voor moest betalen (dat is dus 23 euro of zoiets!), belachelijk. Later stuurde ik Anne er op af. Zij is een donkere vrouw en ik was benieuwd hoeveel hij aan haar zou vragen. En wat blijkt? Anne hoefde maar 600 shilling te betalen. Echt erg, als je een blanke wazungu bent moet je ineens te hoofdprijs betalen! Ik wil best wat meer betalen, maar dit was echt belachelijk. Verder in wat eettentjes wat gegeten en lekker de big spender gespeeld. Heerlijk!

Vanavond met 25 man gegeten, erg gezellig allemaal. Nu omkleden om nog wat te drinken in Nairobi. De broer van Anne (die hier wel echt woont) is de chauffeur. Opvallend is dat veel van die Kenianen niet drinken? Nou ja, veiliger in het verkeer!

Slaap lekker allemaal en tot morgen!


p.s. Ik heb vandaag een kameleon gezien, en vast gehouden! Cool!

  • 11 Januari 2014 - 19:39

    Hanneke Van Den Dop:

    Nou, ik zie dat ik de eerste reageerster ben. Ik word al helemaal jaloers op je en en al mijn zinnen staan op vertrekken en weggaan uit NL! Gelukkig ga ik volgende maand naar Zuid Afrika. Ik ben hartstikke blij voor je dat je je vermaakt, ook al zullen er best nog wel wat minder enerverende dagen komen. Maar Lies, maak er wat moois van! Dit is "once in a lifetime" en geniet er met volle teiugen van!!!!! Heb je Willy al ontmoet? Hij moet ook in Nairobi zijn en met hem kan je ook nog lol hebben.

  • 11 Januari 2014 - 19:48

    Tante Jor Poppesnor:

    Veel kopen hoor! anders krijg je spijt als je het niet meer kan vinden wat je leuk vond.Genoeg kilo's haha
    Echt weekend daar, veel plezier vanavond!
    xxxxxxx

  • 11 Januari 2014 - 20:32

    Pa En Ma:

    Ma vindt het leuk dat je het erg naar je zin hebt en zit zich nu al te verheugen op haar souvenier. Lekker etengenieten maar niet te veel drinken en morgenochtend gezang van uit de kerk. Geniet dikke kus

  • 11 Januari 2014 - 22:30

    Marieke:

    Shopping Lies!! 23 kilo!! Whahoe :D
    Heb je tijd om morgenochtend te facetimen? Kunnen we ff bijkletsen.
    Bart is benieuwd naar zn souvenier ;)
    XX

  • 12 Januari 2014 - 15:53

    Ria:

    he Lies,

    Je moet natuurlijk wel onerhandelen daar! Eerst een lagere prijs noemen, weglopen, vergelijken, afkraken etc. Dat is de manier van kopen! Kost wel geduld!
    Succes, neem je voor ons ook wat mee?

    Liefs Rob en Ria

  • 12 Januari 2014 - 16:56

    Suusie:

    Hihi wat een afzetters! Gewoon effe praten met die kerel :) hehe kun jij wel.


    Miss you, xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liesbeth

Actief sinds 07 Dec. 2013
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 28254

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 20 Maart 2014

Mijn eerste reis: Kenia, Nairobi, Sarakasi Trust

Landen bezocht: