Animal farm - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Liesbeth Beg - WaarBenJij.nu Animal farm - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Liesbeth Beg - WaarBenJij.nu

Animal farm

Door: Liesbeth

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

09 Januari 2014 | Kenia, Nairobi

Ten eerste: bedankt voor de support gisteren. Vandaag was een leuke dag. Ik wist niet precies wat ik ging doen maar dat werd al snel duidelijk. Ik ging met met Rahim (event manager) en John Washika (acrobaten trainer) naar Naivasha, dit ligt ten Noorden van Nairobi. De weg erheen duurde ongeveer anderhalf uur. Toen ik in de auto zit bedacht ik me dat als ik uit Nairobi zou gaan, ik eigenlijk malaria pillen moet slikken. Dat heb ik dus niet gedaan. Overdag ook geen mug gezien dus dat scheelt, vooral voor de avonden is dat belangrijk. Aan de andere kant, met het slikken van de pillen kan je de ziekte ook krijgen.

Onderweg naar Naivasha heb ik veel gezien en dat was leuk. Ze rijden wel als gekken, dat moet ik meegeven. Toen we er bijna waren zagen we vier giraffen langs de weg: ik was blij als een kind! Wow! Zomaar, langs de kant van de weg. Ongelofelijk. Daarna nog een zebra en zelfs een baboon monkey!

Wat de bedoeling was van de reis: we gingen naar een prachtig mooi huis met uitzicht over het meer. Daar woonde een oudere, Britisch Lady. Het was duidelijk dat daar geld zat. Zij organiseerde voor de 60jarige verjaardag van haar man een groots feest met als thema: circus. Ze wil graag als de 120 gasten binnen komen dat er door de hele tuin heen allerlei acts worden gedaan door de acrobaten van Sarakasi. Enorm leuk idee. Acrobaten vanuit bomen, op de grond, met vuur etc.etc. En dat brengt weer wat geld in het laatje voor Sarakasi. Het feestje is in februari, dus hopelijk kan ik dan misschien ook mee haha!

Toen we terug kwamen in de Dome waren ze bezig met een doorloop voor morgen. Alle groepen performen achter elkaar. Soms zelfs in samenwerking met elkaar. De muziek met de acrobaten, of de acrobaten met de dansers. Het zag er al enorm leuk uit, wat een show! Morgen is de echte show.

O ja, speciaal bericht voor Ron: enorm veel Kenianen rijden hier in een ISUZU haha. Ik moet iedere keer aan je denken als ik dat zie. Prima auto zou ik zeggen.

Morgenochtend moet ik vroeg op zodat ik mee kan gaan naar het Hospital project. Ik kijk er naar uit, het lijkt me aan de andere kant ook wel heftig allemaal.

Slaap lekker allemaal, tot morgen!

  • 09 Januari 2014 - 19:52

    Jacqueline Bakker:

    Hoi Lies,

    Zo kort in Afrika en moet je nou eens zien hoeveel je al hebt meegemaakt...!! Ik vind het super leuk om je verslagen te lezen en hoop dat je het vol kunt houden dit te blijven doen:) Spannende dag morgen, maar hoort er ook bij. Veel plezier en snel ff wat foto's van al die mooie beesten hoor!!

    Knuffel

  • 09 Januari 2014 - 20:32

    Ietje Hogendorp:

    Lieve Liesbeth,

    Ik ben onder de indruk van wat jij al meemaakt . En je prachtige foto 's . Leuk hoor .
    Probeer in ieder geval groenten te eten Lies .


    Veel plezier xxIetje

  • 09 Januari 2014 - 23:04

    Joachim Marijn En Melle :

    Wij volgen je verhalen ook hoor Liesbeth! Erg leuk! Heel veel plezier en geniet ervan. Ook al zijn sommige dagen eenzaam en wil je liever naar huis, het is zo'n leerzame tijd! Later ga je er met prachtige herinneringen en een rugzak vol ervaringen aan terug denken. Je bent een stoer wijf!
    Liefs van ons

  • 10 Januari 2014 - 11:47

    Tini En Ries:

    Je hebt geluk, jij bent onzichtbaar voor die muggen :-) .
    Ze maken wel een spektakel van die show.
    Veel plezier morgen

    LG Tini en Ries

  • 10 Januari 2014 - 19:24

    Joke:

    Ha Lies!
    Ook hier word je gevolgd! Ik weet uit ervaring dat er bij zo'n verblijf altijd minder leuke dagen zijn, maar datarstaan dan altijd weer enerverende belevenissen en contacten tegenover. Je zult zien, je kijkt straks terug op een onbetaalbare ervaring! Blijf foto's maken en schrijven, als dat lukt, maar probeer vooral te genieten!
    Liefs, Joke (moeder Gans)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liesbeth

Actief sinds 07 Dec. 2013
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 28247

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 20 Maart 2014

Mijn eerste reis: Kenia, Nairobi, Sarakasi Trust

Landen bezocht: