Twee weken voor vertrek - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Liesbeth Beg - WaarBenJij.nu Twee weken voor vertrek - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Liesbeth Beg - WaarBenJij.nu

Twee weken voor vertrek

Door: Liesbeth

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

16 December 2013 | Nederland, Leiden

Het is 16 december. Volgende week is het kerst en de week erna vieren wij oud en nieuw; het nieuwe jaar gaat beginnen. Op 3 januari vertrek ik naar Nairobi, Kenia. Op dit moment ben ik nog redelijk rustig hieronder, ik noem het één lange vakantie van bijna drie maanden, waarin ik hopelijk goede dingen, mooie dingen kan doen en misschien wel maken.

Op dit moment maak ik mij alleen zorgen om wat ik precies mee moet gaan nemen. Wat mij betreft stop ik mijn kledingkast geheel in mijn gele koffer (mag ik die trouwens lenen, Pa?) maar helaas mag je maar 23 kilo meenemen en heb ik geen zin om 8 extra koffers in te checken. Er moeten keuzes worden gemaakt. Heeft iemand belangrijke tips wat betreft kleding?

Mijn meeneem-lijst bestaat op dit moment uit:

- Paspoort + vaccinatieboekje
- Geld (euro's en Keniaanse Shilling, 1 euro is ongeveer 200 shilling)
- Camera! + oplader
- Laptop + oplader + harde schijf
- Twee mobiele telefoons (één met een sim kaart van daar)
- Pillen, toilettas + artikelen

Ik ben van plan om mijn visum aan de grens te kopen. Mocht dit niet lukken, dan zie ik jullie hoogstwaarschijnlijk om 5 januari weer in Nederland. Aankomsttijden zal ik dan in een volgend blog vermelden.

Graag zie ik jullie reacties op belangrijke-vergeten-zaken en kleding!

Super doei!


  • 16 December 2013 - 12:18

    Hanneke Van Den Dop:

    Hoi Lies,

    Visum moet geen probleem zijn aan de grens. Dat hebben wij ook gedaan.
    Kleren moet je dus en luchtig meenemen met 1 of 2 wat warmere vesten of ruien voor een koude avond.
    Er kunnen veel shirtjes en lichte broeken of zo in een koffer van max 23 kilo.
    Wat je zeker niet moet vergeten is regenkleding, een dunne regenja en evt. broek. Het kan in die tijd zo nu en dan plenzen.
    Heb je malariapillen?
    Verder heb je niet zo veel nodig.

    Groetjes,
    Hanneke

  • 16 December 2013 - 12:48

    Liesbeth Van Den Beg:

    Hey Han!

    Bedankt voor je snelle reactie! Met die kleding komt wel goed denk. Wat ik vergeten ben, kan ik altijd daar kopen. Regenkleding, goeie tip!
    Ik heb malariapillen maar hoef ze, volgens het LUMC, binnen Nairobi niet te slikken. Mocht ik daarbuiten gaan 1 dag van de voren beginnen en 7 dagen doorslikken.

    Groetjes!

  • 16 December 2013 - 14:41

    Daddy:

    Ja lieverd je mag een koffer meenemen. Ik heb ook nog wat van die oranje poncho's. Stuur zodra je daar bent je postadres want dan kunnen wij dingen na sturen. Of als je zaken nodig hebt om mee te werken en die daar niet te krijgen zijn.. Maar goed wil je de gele of de grijs/blauwe koffer

  • 02 Januari 2014 - 21:25

    ToonPaardekoper:

    Hoi,

    Als je dit nog leest: Vergeet de autan (muggenspray) niet!! Beter mee dan om verlegen.
    Nu zeker wel een beetje zenuwachtig... Het gaat allemaal goed komen.
    Heel veel plezier en ik zal je blog regelmatig lezen.

    Toon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liesbeth

Actief sinds 07 Dec. 2013
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 28250

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 20 Maart 2014

Mijn eerste reis: Kenia, Nairobi, Sarakasi Trust

Landen bezocht: