Voorbereidingen Amani Lazima - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Liesbeth Beg - WaarBenJij.nu Voorbereidingen Amani Lazima - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Liesbeth Beg - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen Amani Lazima

Door: Liesbeth

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

19 Februari 2014 | Kenia, Nairobi

Deze week staat in teken van Amani Lazima. Dit event vindt aanstaande zaterdag plaats in het eerste deel van de sloppenwijk Kibera. Deze week moest er vanalles gekocht worden en ik werd overal op afgestuurd. ‘Do you know a taxi?’ ‘Ofcourse I do’. Joyce en ik zijn op stap gegaan om pennen en papieren en weet ik het allemaal niet te kopen. Maar de schriftjes waren net te duur. Toen we dinsdag terug gingen met genoeg geld om de schriftjes op te halen, haddden ze er ineens geen 300. Joyce, slim als ze is, belt één van haar vrienden/klanten. Die wist waar de winkel waar we waren hun spullen inkocht. We reden naar downtown Nairobi. Daar waar blanken normaal niet gezien worden. Voor het zelfde geld kopen we bij deze leverancier geen 300 maar 500 schriftjes voor het zelfde geld! Joyce! Slimmerd! Haha. Als ik terug kom in de Dome is Kui ontzettend blij met me: ‘now you are a real Kenian!’ Uiteraard vertelde ik haar dat Joyce zo slim was. Hopen dat Joyce zo haar weg binnen Sarakasi wat meer vindt en misschien wat meer ‘business’ krijgt.

Ik trakteer Joyce op een bakje fruit (ik zei toch! Zo kan je nog is iemand trakteren haha). Ze zij ook dat mij veel goeds zal overkomen, als in een soort karma. ‘Maybe your boyfriend will ask you to marry him’. Haha, het huwelijk is erg belangrijk in Kenia.

We zijn deze week al 2x naar een kapper gegaan die vlechtjes bij Kari en bij mij zou gaan maken. Iedere keer is er wat. Ik heb haar gevraagd om gewoon naar de Dome te komen om het daar te doen. Dus vanavond komt het vrouwtje vlechtjes maken haha, ik ben benieuwd. Ze zijn dat slappe haar van ons helemaal niet gewend!

Morgen ga ik met Anitah en Kui naar Kibera om alvast de ruimte te bekijken etc. Voorbereidingen treffen voor zaterdag. Ben benieuwd zaterdag naar het evenement en wat het de mensen gaat brengen!

X Lies

  • 19 Februari 2014 - 15:33

    Hanneke Van Den Dop:

    Heerlijk Lies, al die verhaaltjes van jou. Je bent inderdaad al een echte Afrikaan.
    Wil je nog wel terug straks?
    Groetjes, Han

  • 19 Februari 2014 - 23:10

    Tante Jor:

    Ben benieuwd naar vlechtfoto's haha
    Succes morgen enne.... je weet maar nooit wat witte Piet van plan is!
    xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liesbeth

Actief sinds 07 Dec. 2013
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 28296

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 20 Maart 2014

Mijn eerste reis: Kenia, Nairobi, Sarakasi Trust

Landen bezocht: