Whole Kenya for me? - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Liesbeth Beg - WaarBenJij.nu Whole Kenya for me? - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Liesbeth Beg - WaarBenJij.nu

Whole Kenya for me?

Door: Liesbeth

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

28 Januari 2014 | Kenia, Nairobi

Om negen uur vanochtend bedacht ik me dat ik in de buurt van een toilet wilde blijven. Om tien uur zouden we pas een ‘meeting’ hebben over een project. Om negen uur stapt Sara uit haar kamer. Ik zie aan haar dat er iets mis is. Ik dacht: misschien dacht ze dat ik al weg zou zijn. Het eerste wat ze aan me vroeg was: vind je het erg om nog even hier te blijven, ik voel me helemaal niet goed. Ik dacht: actie, ze moet om 4 uur naar Kaapstad vliegen. Ik ren naar de winkel om sprite te kopen en witbrood. Als ik terug kom is ze klaar met douchen. Na het eten en drinken gaat het meteen wat beter. Samen pakken we haar tas in (wat een gedoe zo’n backpack). We moeten daarna beslissen of we naar het ziekenhuis gaan of niet. We gaan uiteindelijk niet maar ze neemt immodium. Dan bellen we Joyce (mama taxi) dat we er klaar voor zijn. De auto van Joyce is weer gemaakt, gelukkig.

We rijden naar het vliegveld. Stom om afscheid te nemen. We hebben veel opgetrokken de laatste dagen en het was heel erg gezellig. Ik hoop dat de meiden morgen net zo gezellig zijn!

Op de terugweg ga ik voorin zitten naast Joyce. Een auto, soort Koolmoes wagen, rijdt naast ons. Er hangt een man uit die met Joyce praat. Ze begint heel hard te lachen, als altijd. Ze vertelt me dat hij al de hele tijd naar mij zat te kijken. Dat hij hoopte dat de auto’s naast elkaar zouden komen. Hij kan heel Kenia voor mij kopen! Maar wil ik dat wel? Hahaha. Dan rijden we voor de truck. Ik dacht het is misschien aardig om even te zwaaien. In de file stapt hij gewoon uit zijn auto en loopt naar onze auto toe. Hij vraagt of hij achterin mag zitten voor even. Dan begint hij weer met Joyce te praten, blijkbaar over wat hij allemaal te bieden heeft. Ongeveer 15x hoor ik: Lies, Lies, Lies. Iedereen noemt me Lies hier, aangezien ik geen zin heb om LiesAbeth genoemd te worden! Joyce vraagt hem om de auto te verlaten, omdat hij mij zou kunnen afschrikken. Bedankt Joyce haha.

In de Dome kom ik Joseph tegen. We gaan samen naar de stad om wat extra illegale dvd’s te kopen: waaronder Out of Africa! Ben benieuwd. Schijnt hier in Kenia te zijn opgenomen!

Nu even lekker rustig in het appartement, lekker slapen zo meteen. Eerst even met mijn ouders Skypen. Lijkt net of ze gewoon aanwezig zijn haha.

Tot morgen allemaal!

  • 28 Januari 2014 - 22:04

    Tante Jor:

    Echt niet!! al doet ie er Tanzania bij haha
    Lekker even rust en ik hoop dat de meiden je zullen bevallen.
    We horen het wel weer
    Welterusten xxxxx

  • 28 Januari 2014 - 22:15

    Liesbeth Van Den Beg:

    Hahaha, slaap lekker Jor! X

  • 28 Januari 2014 - 22:28

    Bo:

    Hahahahahahaha. Een Koolmoes wagen? Je moet me toch eens uitleggen wat dat is!
    Enjoy daar! Ik hoop dat je ondanks de darm problemen geniet.
    Dikke kus van de familie Koolmoes, die je erg missen bij de C1000. ;-)

  • 28 Januari 2014 - 22:45

    Hanneke Van Den Dop:

    Out of Africa! Lies begrijp ik nu dat je die film en het boek niet kent?
    Karin Blixen heeft vlak bij Nairobi gewoond en je kan haar huis bezoeken. Die film moet je zeker gaan zien, hij is geweldig! Ik hoop dat je veel plezier hebt met de nieuwe meiden en kom strakjes maar lekker terug naar NL, niks Kenya kopen. Trusten, Han

  • 28 Januari 2014 - 22:48

    Lisa:

    Lies is toch een hartstikke leuke bijnaam? ;)
    Wat een avonturen beleef je! En stoer dat je krokodil hebt gegeten!
    Had ik al verteld dat ik stage ga lopen op de Schakel? Twee straten uitlopen en ik ben er. Superblij mee!

    Nou slaap lekker!

  • 29 Januari 2014 - 14:24

    Vadertje:

    Een Koolmoes auto, zal wel een rode werkauto zijn met laadbak. Gisteren zitten skypen en dan zien wij dat het goed gsat. Eigenlijk kan ze met ons eten, maar krijgt niets opgeschept. Heb vandaag een heerlijke malse krokodil. Was even slachten maar dan heb je ook wat. Doei dochter

  • 29 Januari 2014 - 21:11

    Tini En Ries:

    Kijk maar uit Lies, voor je het weet ben je verkocht:-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liesbeth

Actief sinds 07 Dec. 2013
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 28263

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 20 Maart 2014

Mijn eerste reis: Kenia, Nairobi, Sarakasi Trust

Landen bezocht: