Mini pizza's, geweld en een 'aparte' tent! - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Liesbeth Beg - WaarBenJij.nu Mini pizza's, geweld en een 'aparte' tent! - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Liesbeth Beg - WaarBenJij.nu

Mini pizza's, geweld en een 'aparte' tent!

Door: Liesbeth

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

09 Februari 2014 | Kenia, Nairobi

Op vrijdag heb ik alleen wat op kantoor gewerkt, klinkt serieus. Kikoyo was op het kantoor omdat Anitah er niet was. Hij is zeg maar de technicus die niks weet haha. Zijn makkelijkere naam, sinds ze hier 2 namen hebben, was ‘zak’. Nou dat zei genoeg. ‘You are so beautiful, do you want to go to the swimmingpool with me’. Ik: ‘Dat lijkt mij niet zo’n goed idée’. Hij: ‘Why not, I’ll pick you up!’ ‘I thought I just said no?’. Toen snel weggevlucht haha. Toen lekker in het appartement gezeten. Toen begon het erg te regenen: het regenseizoen gaat beginnen. Overdag is het heel warm, en rond een uur of vijf begint het te storten. Kan ik eindelijk mijn regenjas is gebruiken! Toen moesten er nog boodschappen gedaan worden. Rahim gooide ons af bij de Nakumatt. Voordat we daar naar binnen gaan bestellen we eerst wat ijs, en daarna een pizza. Een kleine pizza. Als de pizza op tafel wordt geserveerd bekijken wij alle drie de pizza, kijken naar elkaar, en kijken naar de man die hem stond af te bakken. ‘Did we order THIS?’ vraagt Tamar. Ongelofelijk kleine pizza, maar super veel lol. Daarna snel boodschappen gedaan en de taxi gebeld. Joyce was niet beschikbaar maar stuurt dan altijd iemand anders om ons op te halen! Het regende zo hard dat we zeiknat in de taxi zaten. Kari en ik zaten achterin samen in 1 gordel omdat de andere niet werkte. Het raam kon niet helemaal afsluiten en toen we door een plas scheurden waren we zeiknat! ’S Avonds kwamen Seejo en Oscar even langs en hebben we hard gelachen.

Zaterdagochtend werd ik vroeg wakker. Ik had Kari pannenkoeken beloofd dus heb pannenkoeken staan bakken, tafel leuk opgemaakt, sapjes, broodjes, eitjes! Familie-ontbijt! Alexandre moest natuurlijk wakker gemaakt worden, echt nog een puber is dat! Alex belegde zijn pannenkoek met tonijnsalade en ketchup hahahaha. Gatverdamme. ’s Middags wandelen we naar ‘town’. Tamar voelt zich ongemakkelijk in haar korte rokje en bij het eerste kraampje kopen we snel een langere rok. De meiden geven me gelijk over de dresscode hier haha. Als we in town zijn belt Alex: ‘I forgot my key can you come back’. Wat ik zeg, echt een puber. Ik probeer hem duidelijk te maken dat we niet terug komen en als hij de sleutel wil, die maar moet komen halen. Maar helaas is zijn Engels slecht. We gaan naar de Masaai markt (ja alweeeeer), mensen herkennen mij zelfs. Ik krijg een hartje van een verkoper, omdat ik zijn beste vriend was. Of terwijl: ik heb veel te veel betaald vorige keer haha. Ik spot Seejo zijn moeder, die zit met haar sieraden op de markt. Zij helpt ons met te vertellen wat we voor dingen moeten betalen. Daarna gaan we even lekker liggen in het Uhuru park. Er is een soort kermis. De draaimolen is niet automatisch maar sterke mannen draaien het hele geval rond. Als het donker wordt, van de regen, bellen we snel Joyce. ’s Avonds eten we bij sawa sawa en bespreken we wat we gaan doen. Tamar zegt: we kunnen toch best zelf uit gaan. Ik vertel haar dat het echt gevaarlijker is ’s avonds dan dat het lijkt. Edu en Oscar halen ons allemaal op (Tamar, Kari, Seejo, Alexandre en ik). Als we bij de auto staan te kletsten, op de parkeerplaats, stopt er een matatu op de weg. Een man wordt uit de bus geslingerd en drie mannen er achter aan. De man ligt op de grond en de andere mannen trappen hem in elkaar. Edu schreeuwt: Weeeee, weeee! Dan scheurt de matatu weg en ligt de man midden op de weg. Tamar gaat erheen. Ik ga achter haar aan, niet om de man maar om haar. Oscar rent daar weer achteraan. De man was heel erg dronken. Hij probeerde iets te stelen van iemand anders in de bus. Politie, te veel moeite. Trouwens, als de politie komt dan schieten ze hem gewoon neer, dat is makkelijker dan alle rompslomp. Dus treden zij zelf op als politie. Tamar gaf me gelijk over dat het inderdaad niet veilig was ’s avonds. We vertrekken naar club Florida. In de eerste instantie zou ik zeggen: een beetje aparte tent, maar ik zeg: wat een hoerentent. Er zijn ruimtes met strippers, en dan echt heel ongemakkelijk. En er is een soort amateuristische dansshow waar vrouwen heel goedkoop met hun kont schudden en allerlei lustopwekkende bewegingen maken. Na afloop kun je dansen op de dansvloer. Er loopt een hele dikke vette mazungu met een bril. Je zou zeggen dat hij bij de McDonalds werkt, maar die hebben ze hier niet. Hij dans met een heel mooi, dronken, donker meisje. Heel vies en ongemakkelijk, wat een viezerik die vent. Het wordt te ongemakkelijk allemaal en we gaan naar huis.

Vandaag lekker rustig aan gedaan. Nog even naar Java House geweest en een lekker broodje gegeten. Echt zondag! Ben benieuwd wat deze week gaat brengen. Ik moet de administatie bijhouden van Cirque du Soleil en helpen met Amani Lazima. Kui zou wat werk voor me achterlaten, maar ben benieuwd of dat echt gebeurd is. Ze zij van de week trouwens tegen mij: ‘I like you’. Wouw, Kui. Die harde tante. Maar gelukkig verdween de euforie als snel: ‘you are not problematic’. Hahahahaa. Heerlijk mens.

Fijne zondagavond allemaal!

  • 09 Februari 2014 - 21:21

    Hanneke Van Den Dop:

    Noi Lies, dit is toch wel beetje andere kant die je nu meemaakt. Maar je lijkt er goed mee om te kunnen gaan.
    Wees voorzichtig en have fun! Kus, Han

  • 09 Februari 2014 - 21:23

    Tante Jor:

    Nou echt uitgerust van zo'n weekendje kun je niet zijn, maar wel gezellig! Foto's zien er gezellig uit.
    Goed dat jullie niet alleen op stap gaan, blijft opletten geblazen, lekker ranzig allemaal!. Maar was die pizza nou echt zo ienimini? geweldig toch dat je krijgt wat je hebt besteld in Afrika haha.
    weer een indrukwekkend verhaal, je maakt in ieder geval iets mee!
    Slaap lekker xxxxxx

  • 10 Februari 2014 - 15:38

    Tini En Ries:

    Tjee Liesbeth. wat een avond, zo maak je nog een wat mee. Wel blijven uitkijken hoor.

    bie kerful :-)

    groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liesbeth

Actief sinds 07 Dec. 2013
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 28177

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 20 Maart 2014

Mijn eerste reis: Kenia, Nairobi, Sarakasi Trust

Landen bezocht: