Kibera Documentary - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Liesbeth Beg - WaarBenJij.nu Kibera Documentary - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Liesbeth Beg - WaarBenJij.nu

Kibera Documentary

Door: Liesbeth

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

30 Januari 2014 | Kenia, Nairobi

Vandaag was weer een dag met vele nieuwe indrukken en ervaringen! Vanmorgen eerst wat serieuze dingen gedaan tot dat Anitah mij vroeg of ik mee wilde naar het opnemen van een documentaire over ‘poverty’. We zouden naar Kibera gaan, op dit moment de grootste sloppenwijk van de wereld. Uiteraard was ik daar al geweest, toen ik naar de school voor dove kinderen ging, maar niet echt binnen. Je mag alleen naar binnen als je beveiliging hebt, iemand die bekend is in de sloppenwijk.

Met een busje werden we opgehaald. Er was nog een sort of ‘mazungu’ Jane van de Filippijnen! Blijkt dat we in de documentaire kwamen hahahaa. Ik werd zelfs geïnterviewd haha, dus als het binnen is dan laat ik het weten. De slum was echt heel erg groot. Vele nieuwe indrukken. Alle kinderen wilden een handje geven en even met je kletsen. Een mazungu komt er niet zo vaak! En ik heb iets heel erg moois gekocht/gevonden. Jor, Jo, Pa, jullie zullen het wel herkennen. Ik ga een foto toevoegen. Ik was zo blij als een kind dat ik het ineens zag hangen! Nu kan ik er eindelijk één aan mijn moeder geven, en is ze niet meer jaloers op dat ik wel zo’n ding heb (gekregen van mijn tantetje) en zij niet!

Ook heb ik vandaag rietsuiker gegeten. Dat maken ze daar gewoon klaar op straat (sorry Eric, toch wat van de straat gegeten haha). Ik vroeg aan die gasten: waarom verkopen ze bamboe op straat. Haha, bleek het dus rietsuiker te zijn. De kinderen vonden het ook heel erg lekker, dus uitdelen geblazen!

Vanavond zijn de Noren aangekomen. Carry en Tamar. Zij kenden elkaar ook nog niet echt voordat ze hier kwamen. Ze zijn ontzettend aardig tot nu toe, lekker druk nu ineens in het appartement haha. We hebben samen gekookt en zelfs afgewassen, hoeft Jane dat morgen niet te doen! Carry is een (niet professioneel) danseres en Tamar is een (professioneel) acrobaat. Later nog wel foto’s van de meiden. Ook zou er nog een jongen van Mozambique komen, Alexandro, maar die is blijven hangen in Ethiopië omdat hij ineens zijn paspoort kwijt was ofzo? Hopelijk komt hij morgen alsnog. Ik ben benieuwd.

Nu lekker slapen, morgen wordt ik om kwart over 8 opgehaald om mee te gaan naar het Kenyatta Hospital.

Slaap lekker tot morgen!

  • 30 Januari 2014 - 21:06

    Pa En Ma:

    hebben de foto's bekeken en inderdaad wat ik dacht de mooie ketting. Jeetje wat een ervaring in de sloppenwijk. Ik hoop dat er meer foto's van heb die wij later kunnen bekijken. Ik ben wel eens in Soweto geweest maar dat is een luxe villawijk vergeleken bij dit wat ik zo snel zag. De Filipijnse herkende ik maar die andere is dat Anitah??? Maak er morgen weer een leuke dag van. groetjes van ons .

  • 30 Januari 2014 - 21:51

    Tante Jor:

    Wel factor 50 in je rugzak laten zitten als je weggaat!!!!!
    Maar...mooie ketting haha
    Veel gezelligheid morgen met de nieuwe meiden xxxxxxx

  • 31 Januari 2014 - 09:47

    Peter:

    Tjee Lies,
    Wat een belevenissen weer! Lijkt me heel bijzonder zo'n sloppenwijk. Tragisch vanwege de schrijnende armoede en vrolijk omdat de mensen dat (b)lijken te zijn.
    Mooie ketting, is je moeder zeker blij mee! Geniet van het Scandinavische gezelschap.

  • 01 Februari 2014 - 12:05

    Lisaa:

    Jeetje, Lies. Wat een ervaring in die sloppenwijk!
    Wat lijkt me dat mooi om die kinderen even te verwennen met zoiets kleins als rietsuiker, een handje geven en kletsen.
    Ik ga gelijk je volgende verhaal lezen haha! Lisa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liesbeth

Actief sinds 07 Dec. 2013
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 28182

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 20 Maart 2014

Mijn eerste reis: Kenia, Nairobi, Sarakasi Trust

Landen bezocht: