Ghetto Radio - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Liesbeth Beg - WaarBenJij.nu Ghetto Radio - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Liesbeth Beg - WaarBenJij.nu

Ghetto Radio

Door: Liesbeth

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

29 Januari 2014 | Kenia, Nairobi

Vanmorgen eerst wat gewerkt aan een project. Toen met Sara gesproken. Ze schijnt wat geld te missen, vertelde zij mij gisteravond al, en wilde dat ik daar toch melding van ging maken. Ik vond in de eerste instantie dat zij dat zelf moest doen, aangezien ik nog 2 maanden met deze mensen moet samenleven en niemand wil verdenken van stelen. Maar Sara had geen telefoon meer om te bellen, alleen whatsapp. Ik liet haar een berichtje maken naar de mensen hier en liet het aan Kui lezen. Ze zei dat ze ging uitzoeken wat er gebeurd was. Jane was helemaal perplex. Zij en Vivian zijn de enige die in het appartement komen. Ik weet zeker dat Jane niks heeft gedaan, ik vertrouw haar 100%. Vivian ken ik niet, maar ze zijn altijd met z’n tweeën. Hopelijk vind Sara het toch nog ergens waar ze het niet verwacht.

’s Middags kwam Ann (een andere Ann, die van dat lieve kindje/mijn nieuwe zoon) me ophalen om haar werk te laten zien. Zij werkt voor Ghetto FM, een radiostation. Natuurlijk wilde ik graag mee! Dit radiostation wordt veel geluisterd in de sloppenwijken. Als er verkiezingen zijn roepen ze mensen op tot rust. Twee verkiezingen geleden zijn er honderden mensen overleden door het rumoer wat er toen uitbrak. Als we daar aankomen vertelt Ann dat ze geïnspireerd zijn door 3FM, of ik dat ken? Natuurlijk ken ik dat, dat luisteren we iedere ochtend in Nederland! Giel Beelen is vorig jaar februari daar nog geweest, en in december hebben ze ook hier een glazenhuis voor lokale doelen! Wat leuk!

Ann brengt mij weer terug naar de Dome. Je merkt dat mensen het leuk vinden om je vanalles te laten zien en heel voorzichtig met je zijn. Op straat pakt ze me af en toe ook beet voordat we oversteken en zegt ze: ik kan niet aankomen met een gewonde Lies. Nu voel ik me niet echt bekeken maar eerder bijzonder.

Als ik terug kom klets ik nog wat met de mensen hier en ga ik weer verder aan het werk. De Noren komen morgen pas.. oeps foutje niet vandaag: je weet hoe dat gaat hier in Afrika ;) Dan gaan waarschijnlijk Edu (choreo) en Issa (danstrainer) voor ons koken. Om hen een hartelijk welkom te heetten, kan ik mooi even een maaltijdje mee pikken hahaha.

Voor nu een fijne avond en weltrusten

P.S. Zeer verbaast over boer zoekt vrouw! Heb nu Internet op mijn kamer, dus even alles inhalen ’s avonds. En wie is de mol volgens jullie? Hahaha.

  • 29 Januari 2014 - 19:49

    Ria:

    dag lieve Lies,

    Het blijft leuk en boeiend al je belevenissen te volgen.
    Fijn dat mensen bezorgd om je zijn ook daar!
    Wat vervelend die geldkwestie. Pas maar goed op!

    Ik hoopdat je veel plezier met de Noorse dames zult hebben. Die kan jij al weer een beetje wegwijs maken.
    Geniet van alles!
    Knap dat je zo trouw blijft schrijven.Zelfs Rob vraagt of er nog nieuws van je is.
    Liefs van ons!


  • 29 Januari 2014 - 19:58

    Iris:

    Ben je ook.......! Bijzonder ;-)

    Het is heerlijk om te lezen dat je van alles te doen hebt.
    Ik had blijkbaar een mail gemist, las net wat verhalen terug en PIET komt =D echt heel tof!
    Hahahhaha Boer zoekt vrouw ga ik zo terugkijken dus sssht.....;-)

    With love from me to you......<3


  • 29 Januari 2014 - 22:07

    Simone:

    Hee grote nicht!
    Heel leuk om je verhalen te lezen en echt gaaf dat je naar zoveel dingen mee mag!
    Ook erg leuk om allemaal foto's te zien, zo kan ik ook een beetje een beeld krijgen van hoe het daar is hihi
    Geniet ervan!

    Hele dikke kus van je nichie <33

    P.S. Jor en ik denken dat Sophie de mol is hahah

  • 29 Januari 2014 - 23:01

    Tante Jor:

    Net terug van de zangavond met Jo. Leek net echt dat je me even uitzwaaide vanavond haha
    en de leukste boer is..........Johan haha, lekkere emo, en altijd vrolijk met dames in de buurt haha
    Fijne dag! xxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liesbeth

Actief sinds 07 Dec. 2013
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 28173

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 20 Maart 2014

Mijn eerste reis: Kenia, Nairobi, Sarakasi Trust

Landen bezocht: