Mama Taxi fail - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Liesbeth Beg - WaarBenJij.nu Mama Taxi fail - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Liesbeth Beg - WaarBenJij.nu

Mama Taxi fail

Door: Liesbeth

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

28 Januari 2014 | Kenia, Nairobi

Het is weer maandag en de werkweek kan weer beginnen! Kui kwam vanmorgen meteen vragen hoe het SEP event was gegaan. Ik vertelde haar dat ik het apart vond dat het geen programma was, dat het programma terplekke gemaakt moest worden. Haar antwoord: welcome to Africa! We are not in Holland. Conclusie: I’ll just go with the flow. Ik zie wel wat er komt en wat ik moet doen. Verder moeten we nu hard gaan werken aan Cirque du Soleil. De brieven zijn bijna klaar (met medewerking van Judith! Thanks nogmaals mop!) en morgenochtend kunnen die verstuurd worden.

Gisteren zijn we niet naar Carnivore geweest aangezien Sara haar darmen nog steeds niet goed functioneerden… zeg maar. Dus we besloten om vanavond naar Carnivore te gaan. We bellen Joyce (Mama Taxi) om ons te brengen. En wat een avontuur beleven we deze avond.

Joyce heeft deze dag haar auto laten maken. Maar op de snelweg begint de auto een raar geluid te maken. We komen stil te staan, midden op de weg. Geen probleem, dat gebeurd hier dagelijks. Er duiken zomaar drie mannen op uit de bosjes, wij blijven achterin terwijl zij iedere keer als ze uit de auto stapt om onder de kap te kijken de auto op slot doet. De mannen weten niet dat wij er zijn en als de politie komt dan moeten we vertellen dat wij vrienden zijn en dat Joyce ons ergens afzet: een illegale taxi dus. Vandaar dat ze haar visite kaartjes ergens onder in een zakje had verstopt. Na een paar minuten krijgen de mannen, die automonteurs bleken te zijn, de auto weer aan de praat. We rijden verder.

Na ongeveer een kilometer naderen wij een rotonde, die hier heel erg druk en verwarrend zijn. En opnieuw stopt de auto ermee. Dit keer staan wij midden op deze rotonde. Overal hoor je getoeter en de matatu’s rijden ons bijna aan. Opnieuw duwen, dit keer andere mannen, ons aan de kant. Joyce probeert het weer te maken, maar tevergeefs. Ze laat ons in de auto, midden op de rotonde, sluit de auto af en gaat een andere taxi halen. Ondertussen zijn we al anderhalf uur bezig terwijl je normaal in een kwartier bij Carnivore bent. Misschien was het een teken dat ik het niet moest doen?

Joyce betaalt de nieuwe taxi die ons brengt. Terwijl wij gaan eten, gaat zij naar de 24 hour mechanical shop. Ze zegt dat ze ons op gaat halen zodra het gemaakt is. Wij twijfelen eraan, maar begrijpen dat het voor haar een hoop geld is dat ze anders misloopt.

Aangekomen bij Carnivore zien we meteen dat dit een luxe en toeristisch restaurant is. Je kan er onbeperkt vlees eten en zelfs nog een toetje kiezen. Misschien hadden we toch niet moeten gaan? Een vegetariër en iemand aan de diarree. Goede combinatie. Maar ik wil graag krokodil proeven. We beginnen met een struisvogel balletje en een stukje kippenlever. De struisvogel was wel oke maar de kippenlever was nogal goor. Dan eet ik nog wat stukjes kip (gelukkig kan je zelf aangeven hoeveel je wilt. Ze snijden het van de spies af, zo op je bord), een stukje lam, een geitenbal (JAKKES) en krokodil! Man, op die krokodil moet je goed kauwen. Maar goed, ik was blij dat we een kat in ons midden hadden, dan voelde het niet zo als voedselverspilling.

Terug nemen we toch weer Joyce. Ze is blij. En trouwens, vlees eten doe ik niet meer. God straft meteen, als jullie begrijpen wat ik bedoel.

Slaap lekker allemaal!

  • 28 Januari 2014 - 08:33

    Marieke:

    Ha Lies! Wat een avontuur! Krokodil gegeten zelfs. Wow, wat bijzonder. Kun je het restaurant ook afstrepen van je lijst. Moet je geweest zijn, toch!
    Werk ze vandaag! Ga ik ook doen nu na het lezen van jouw verhaal.
    XX

  • 28 Januari 2014 - 09:08

    Hanneke Van Den Dop:

    Hoi Lies, Ja, dat is nu Afrika en normale zaak. Goed dat Joyce de deur op slot doet want anders kan er van alles gebeuren! Volgens mij moet je in derdaad maar gewoon vegetarier blijven. Als je vlees wilt eten in Afika kan je het beste kip eten en dan nog! Maar je hebt in ieder geval inderdaad weer een hoop meegemaakt en dat is toch geweldig. Ook ik ga aan het werk. Liefs, Han

  • 28 Januari 2014 - 21:22

    Tante Jor:

    Hee lieverd,
    vervelend die darmen die overal aan moeten wennen. Moet toch eens iets op gevonden worden! Van geen vlees opeens al die verschillende smaakjes, lijkt me niet super voor jou inwendige lijf.
    Vanuit de taxi toch heel wat toneel voorbij zien gaan haha, moest je ook nog meemaken. Die Joyce zorgt volgende keer wel voor een goede taxi, hoop ik!
    Ik hoop dat je gewoon hebt kunnen werken. We horen het avontuur wel weer!
    xxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liesbeth

Actief sinds 07 Dec. 2013
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 28180

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 20 Maart 2014

Mijn eerste reis: Kenia, Nairobi, Sarakasi Trust

Landen bezocht: