Masaai - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Liesbeth Beg - WaarBenJij.nu Masaai - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Liesbeth Beg - WaarBenJij.nu

Masaai

Door: Liesbeth

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

19 Januari 2014 | Kenia, Nairobi

Gisteren was een hele gezellige dag. We moesten vroeg opstaan om naar Naivasha ‘Hell’s Gate National Park’ te gaan. Parks, de broer van Anne, kwam ons ophalen. Eerst nog even langs de supermarkt om wat te eten te kopen en daarna anderhalf uur in de auto naar het park. Daar aangekomen moesten we een toegang betalen en een gids. Als resident betaalde je 300 shilling, als toerist bijna 3000. Tja, ze moeten het geld weer ergens vandaan halen. In dit park zaten best wel veel dingen, maar je kon gewoon fietsen en lopen dus alleen de mensvriendelijke dieren (geen olifant, geen leeuw maar wel een cheetah, catfriendly, bijvoorbeeld). Het aantal zebra’s waar daarom ook opvallend hoog.

De wandeling ging door de rivier, net zoiets als we altijd in Frankrijk deden. De gids gaf veel informatie, dat was wel leuk. Hij vertelde dat er voor de film ‘The Lion King’ hier inspiratie is opgedaan en wist een aantal plekken te verwijzen naar de film. Of ik dit geloof weet ik nog niet, maar het was wel leuk om mijn eerste film terug te halen en te vergelijken met de plekken waar ik was. Onderweg komen we ook eens soort warmwaterbron tegen. Deze loopt uit de stenen. Het schijnt verwarmd te worden door de vulkaan die vlak bij ligt.

Aan het einde van de wandeling klimmen wij naar boven en eindigen we op een plek waar allemaal Masaai staan. Zij verkopen daar sieraden. Ik koop twee armbandjes van deze lieve vrouw en vraag of ik met haar op de foto mag. Eén van de kinderen draagt een shirtje van de MacDonalds, vreemd want die kennen ze hier in Kenia helemaal niet ;) !

Eind van de middag rijden wij terug naar Nairobi en gaan wij op bezoek bij Edu. Zijn zoontje is vandaag zes jaar geworden. Best leuk om zo’n echte Keniaanse verjaardag mee te maken. Het is super druk in de kamer, alle mannen kijken voetbal en alle vrouwen zitten aan tafel te kletsen. Opvallend is het aantal kleine kinderen dat aanwezig is. Ieder stel heeft tenminste één kind. Kenianen zijn gek op kinderen. De vrouw van Edu, Evelien, heeft veel eten gemaakt en iedereen krijgt een bordje met echte Keniaanse dingen erop.

’s Avonds gaan wij eerst terug naar het huis van Rudy en Marion. We besluiten om met Susan en Sharon (meiden die hier ook op het terrein wonen) mee te gaan naar de stad. Susan is verantwoordelijk voor de verkoop van Jamboo Fish. Deze meiden weten precies waar ze heen willen en waar ze kunnen dansen. Laura en ik komen tot de conclusie dat het gedans met die kont nu wel een beetje begint te vervelen hahaha. Grapje. Het is echt leuk om te kijken hoe deze mensen dansen. Normaal ben ik altijd de eerste op de dansvloer, nu blijf ik liever zitten!

Nu is het zondag en we gaan zo lekker ontbijten. Ik weet niet of er vandaag nog plannen zijn of dat het gewoon een lekkere zondag is.

Fijne zondag! Liefs,

Lies

  • 19 Januari 2014 - 10:10

    Tante Jor Poppesnor:

    Geweldige foto Lies! Wat onwijs leuk weer zo'n hele andere prachtige, leuke dag mee te maken.
    Nu alleen de leeuwen nog en dan kun je weer naar huis haha
    Het was weer gezellig opstaan met jou verrassings verslag.
    Nu naar de 3 oktober hal, ook gezellig! xxxxxxx

  • 19 Januari 2014 - 10:43

    Hanneke:

    De foto met de kralen op je hoofd moet je maar nieuwe profielfoto maken. Ontzettend leuke foto!

  • 19 Januari 2014 - 10:48

    Hanneke:

    En wat het dansen betreft. Ik voel mij een ontzettende stijve hark als ik al die swingende lijven zie en kijk dan ook liever.

  • 19 Januari 2014 - 13:29

    Ria:

    he lieve Lies,

    Voor het geval het een saaie zondag is, hier nog wat te lezen. Wees maar blij met rustmonenten om alle indrukken te verwerken.
    Het blijft leuk om zo van al je belevenissen mee te genieten!
    Liefs, Rob en Ria

  • 19 Januari 2014 - 13:40

    Tini En Ries:

    Wat een afstanden leg je af. Even 1,5 uur in de auto om naar een park te gaan. je mag je inderdaad wel wereldreiziger noemen.
    Het blijft leuk om je verslagen te lezen

    Lieve groet,
    Tini en Ries

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liesbeth

Actief sinds 07 Dec. 2013
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 28245

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 20 Maart 2014

Mijn eerste reis: Kenia, Nairobi, Sarakasi Trust

Landen bezocht: