Lonely planet - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Liesbeth Beg - WaarBenJij.nu Lonely planet - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Liesbeth Beg - WaarBenJij.nu

Lonely planet

Door: Liesbeth

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

08 Januari 2014 | Kenia, Nairobi

Vandaag was een saaie dag vergeleken met de andere dagen. Ik moet niet veel van dit soort dagen hebben want dan weet ik zeker dat ik iedereen enorm ga missen. Anitah was vandaag ziek, dus ik was alleen op het kantoortje. Tot een uur of 13:00 heb ik alleen gezeten, beetje research gedaan naar festivals in Nederland: van Oerol tot circusfestivals. Ik moet opzoek gaan naar een manier om meer internationale contacten te leggen, in mijn geval is contact leggen met Nederland natuurlijk erg makkelijk. De dansers hebben in Kenia op dit moment genoeg werk terwijl de acrobaten dat veel minder hebben. Het is ook duidelijk dat er bij de acrobaten meer mensen bij zitten uit de sloppenwijken: zij hebben het geld harder nodig. Het zou goed zijn als ze een paar maanden in het buitenland zouden kunnen touren met een show. Ooit waren er al dansers en acrobaten van hier op het Mondial Festival en bij de Floriade in Nederland. Veel verdienen ze er niet mee, maar beter iets dan niets en het is een goede ervaring.

’s Middags ben ik met Ferny gaan opzoeken van het Hospital Project. We hebben samen weer gebrainstormd over een manier om geld in te zamelen zodat ze niet geheel afhankelijk zijn van subsidie en fondsen. Het idee was om met tekeningen, door kinderen van het project gemaakt, telefoonhoesjes te ontwerpen. Als je een hoesje koopt doneer je automatisch zoveel shilling/euro aan de organisatie. Een ander idee was zo’n katoenen tas te bedrukken met een tekening van één van de kinderen.

Toen moest ik naar de supermarkt om wat kleine dingen te halen. Ik weet nog steeds niet precies waar hij zit, en ga er eigenlijk liever niet alleen heen. Ik vroeg één van de hiphoppers, Judy, om met me mee te lopen. Zij was erg aardig.

Ik heb dus net wat gegeten, rijst met vis. Ik heb het gevoel dat het niet zo goed gevallen is. Ik heb in de supermarkt ook wat noedels gekocht om misschien een beetje af te wisselen met de rijst. Eind van de maand komen er waarschijnlijk nog twee meisjes uit Noorwegen en een meisje uit Mozambique in het appartement. Ik kijk daar erg naar uit. Normaal als ik me wat alleen voel, of me verveel, dan ga ik buiten een rondje lopen. In dit geval is dat, zeker in het donker, niet zo verstandig. Misschien maar is vroeg naar bed.

Morgen ga ik mee met één van de acrobaten. Volgens mij is het een soort vergadering maar ik begreep het niet helemaal. Vrijdag ga ik mee naar het ziekenhuis met de Hospital project. Gelukkig heb ik dan weer wat te doen en te zien: dan ben ik weer onder de mensen.

Slaap lekker allemaal en liefs.

  • 08 Januari 2014 - 20:42

    Carla:

    Lieve Lies,

    Ik kom net uit mijn werk en ik dacht even lezen wat Lies te melden heeft.
    Ik heb groot respect voor je, dat je dit avontuur aandurft, er zijn in het leven wel meer only the lonely momenten, voelt misschien niet zo lekker, maar echt die gaan voorbij!!
    Liefs, Carla

  • 08 Januari 2014 - 20:46

    Tante Jor Poppesnor:

    Jammer Lies, maar je hebt ook wel een moeilijke opdracht. Als er meer mensen zijn kun je meer brainstormen en is het gezelliger overdag. Hoeveel mensen kunnen er eigenlijk logeren?
    Zijn de afstanden te lopen of moet je overal met busjes heen? Je schrijft zo makkelijk dat je overal heengaat. Hier zijn ook niet alle dagen spannend (zeker als je geen c1000 meer hebt). Misschien kun je wat gaan schilderen tussendoor, ik heb nog wel een plekje vrij aan de muur! Zet ze op faceboek en verkoop. Er komen zeker weten genoeg leuke momenten en een dipje hoort erbij hoor!
    daaaaag lieverd xxxxxxxxxx

  • 08 Januari 2014 - 21:47

    Pa En Ma:

    ook wij hebben nog genoeg plek aan de muur. Heb juist vandaag de dikke dames op de slaapkamer opgehangen. Even voor de meelezers het is een schilderij die Liesbeth heeft gemaakt. Verder vanavond met de mannen gegeten het bekende boontjes recept met een Indisch tintje.
    Wat je meemaakt van even alleen zijn of de weg niet weten kan ik mij ook goed herinneren. De eerste drie weken zoek je het lazerus naar van alles maar dan gaat het opeens steeds beter. dan zie opeens een marktje op een klein pleintje vlak om de hoek etc etc. Je moet ook een kijken wat er nog meer gegeten wordt dan rijst. Ik zag op een van de foto's ook aardappeltjes. Lekker bakken en een stukje vis erbij moet kunnen. Ik zal even een site op je facebook plaatsen met vega recepten die ik morgen op aantal collega's ga uitproberen.

    liefs en een dikke kus van ons

  • 08 Januari 2014 - 22:25

    Hanneke Van Den Dop:

    Hoi lieve meid, Ook ik heb de eenzaamheid in het begin meegemaakt toen ik net in Mombasa was. Maar dan komen de contacten en de vrienden en raak je wegwijs en in no time begint de tijd voorbij te vliegen. Ik wilde op het eind niet eens meer naar huis! Even doorbijten en dan zal je zien dat het allemaal veel beter gaat.
    Liefs van Hanneke

  • 08 Januari 2014 - 23:48

    Pa:

    Zo je heb genoeg adviezen gehad, knop om en genieten en ga ook swingen bij de dansers. Trouwens een keer op tijd naar bed is ook lekker. Doei kus

  • 09 Januari 2014 - 08:33

    Anita:

    Hee lies
    Ik zie dat ik bij je ben haha.
    Gezellie hoor.
    Als je eten wil kunnen we dat dan niet opsturen maar je?
    Dan heb je wat meer variatie
    Bijv macaroni of maakt nie uit, als jij het
    maar lekker vind. Drop?
    Wel spannende verhalen hoor. Ik lees
    ze met veel plezier.
    Als je een vast adres hebt zou ik het dan mogen?
    Kan ik je ook eens wat kaartjes of brieven sturen.
    Xxx nietje

  • 09 Januari 2014 - 10:49

    Ria:

    Hoi lieve Lies,

    Gelukkig is daar nog de computer!
    Dacht vandaag een heerlijke saaie dag te hebben. Belt Michiel om half 9, kom zo koffie drinken.
    Thomas en Lorraine volgen met een oppasvraag.
    Dan maar vanavond heerlijk in mijn eentje wie is de mol kijken! kun jij dat ook zien via uitzending
    gemist?
    Rob heeft avonddienst. Morgen gaat hij hardlopen voor het goede doel.

    Ideetje?????
    Vind die van de telefoonhoesjes wel een goede. Kan je broer ze mooii in de markt zetten. Ik bestel er alvast 10.

    LIefs, Ria groeten ook van Rob en MIchiel

  • 10 Januari 2014 - 11:40

    Tini En Ries:

    Een beetje rust is ook nooit weg.

    LG
    Tini en Ries

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liesbeth

Actief sinds 07 Dec. 2013
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 28249

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 20 Maart 2014

Mijn eerste reis: Kenia, Nairobi, Sarakasi Trust

Landen bezocht: